Sabtu, 20 Maret 2010

Wah, Munculnya gunung eufrat Emas sebagai Tanda Kiamat?


Waduh,, adalagi ni para blogger tanda-tanda kiamat menurut rasulullah yaitu munculnya gunung eufrat emas ! wah bagaimana itu ceritanya, mungkin kalau kita lihat dari hadis-hadis nabi muhammad banyak sekali beliau menceritakan tentang tanda-tanda kiamat, slah satunya ya munculnya gunung eufrat emas ini, maw taw gimana ceritanya? baca ya !


Baca selengkapnya ya !!



Daripada Abu Hurairah r.a., Rasulullah saw bersabda: “Tidak terjadi hari kiamat itu sehingga Sungai Eufrat menjadi surut airnya sehingga ternampak sebuah gunung daripada emas. Ramai orang yang berperang untuk merebutkannya. Maka terbunuh sembilan puluh sembilan daripada seratus orang yang berperang. Dan masing-masing yang terlibat berkata “mudah-mudahan akulah orang yang terselamat itu”.”
Di dalam riwayat Bukhari Muslim, Rasulullah bersabda: “Sudah dekat suatu masa di mana sungai Eufrat akan menjadi surut airnya lalu ternampak perbendaharaan daripada emas, maka barangsiapa yang hadir di situ janganlah ia mengambil sesuatu pun daripada harta itu.”


oleh karena itu mulai dari sekarang kita harus bisa berbuat amal sebaik mungkin tidak ada yang tahu kapan kiamat akan terjadi, betul tidak?



Video gunung Eufrat emas




0 comments:

Posting Komentar